Det är klart grabben ska ha knark! (M)

Knark är allt ett roligt ämne. Från den mest frigjorda unga poet, till den striktaste pensionärspuritan, så har vi väl alla en åsikt eller två om detta fascinerande ämne. Men nu ska jag inte tala om själva knarket, eftersom det egentligen inte finns så mycket att säga om det, man kan antingen vara emot det, för att det är farligt, eller så kan man vara för det, trotts att det är farligt.

Istället ska jag idag tala lite om debatten kring knark. Detta är något som är mycket roligare. För även om man, som jag redan gjort, kan sammanfatta de huvudsakliga argumenten rätt enkelt, så är folk så roliga att de gärna vill verka vara bättre på att argumentera än de egentligen är, och försöker därför att verka mer pålästa och smartare än vad som egentligen är fallet. Detta får alltid mycket roliga resultat.

Jag zappar på TV:n i dag, och vad kommer jag in på om inte det mycket fascinerande programmet ”Debatt”, där man också diskuterar denna fråga. Jag kastas omedelbart in i diskussionen där man nu påstår att alla artister, författare och konstnärer knarkar för att annars kan de inte få någon inspiration. Det kan säkert vara sant, fast troligen är det inte det, men eftersom jag inte har några bevis för någotdera påståendet så tänker jag inte säga att det är på ett visst sätt.

Nåja, detta är ju i alla fall inget som chockerar särskilt mycket. Så mycket vet jag i alla fall att det finns ganska många som knarkar inom denna bransch, och det vet även resten av samhället. Men det som var så kul var de två ärevördiga damerna som satt och beklagade sig över att det överhuvudtaget fanns narkotikum i världen, för till och med myror, sade de, hade skalbaggar som de mjölkade på knark. Och dessa, sade de med vrede i rösten, räddades, i mån av brand, före kvinnor och barn!

Hillarious, isn´t it? Framför allt det här med kvinnor och barn hos myror, eftersom det inte finns något sådant påfund hos just denna art… förutom drottningen då…

Den andra saken jag tyckte var underhållande, var den stackars kille som satt där och försvarade knarket. Eller, han upprepade väldigt många gånger att han inte var den enda som tyckte såhär och att det var orättvist att han blev såhär utsatt. För det första: Vad fan hade han väntat sig? Debatt som är ett så jävla seriöst program, där alla blir rättvist bedömda. För det andra: Så var han ett levande bevis för vad knark gör med dig. Han satt ihopkrupen, stammade, hade en otroligt löjlig frisyr och kunde inte formulera sig för tre öre. Det är synd när ens förespråkare själva bevisar varför man har fel…

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0